Ik ben een hoer van de commercie.
Hoewel ik niet in de officiële longlist voorkom (het moet een foutje zijn, zo zijn wij overtuigd) en ik geen god ben, zelfs niet in het diepst van mijn gedachten, zijn er blijkbaar toch mensen die geld veil hebben voor een advertentie op dit weblog.
Op regelmatige basis krijg ik namelijk mailtjes van meneren en mevrouwen die gaarne een reclamedink willen plaatsen, en tot nu toe heb ik steeds vriendelijk doch resoluut bedankt.
Edoch: een paar weken geleden mailde Marieke en zij had best wat interessants te vertellen. Niks geen bewegende beelden of schreeuwerige logo’s bij Marieke. Wel meteen zes maand lang, in een kleine tekstbanner en flink betaald. Dus heb ik toegezegd. Vanaf 1 mei zult u bijgevolg alhier geïnformeerd worden over huishoudtoestellen. Ja, want dat wilt u blijkbaar, als mijn doelpubliek. Het geld van de advertentie gaat naar een klein feestje als ons nieuwe huis wordt ingewijd. Als ik ondertussen natuurlijk geen schoon botten in de etalage zie staan.
En zoals het mijn nieuwe status van commerciehoer betaamt: de contactpagina is uw vriend, waarde adverteerder.
MetaTale was inderdaad gestruikeld over een paar technische instellingen van jouw site. Dit is nu opgelost. In de volgende lijst zal je zeker staan – en ik vermoed zeer hoog; onder andere op het thema ‘huishoudtoestellen’ 😉
Zolang we maar uitgenodigd zijn op dat feestje wil ik zelfs dagelijks enkele keren klikken op die link. 🙂
Bij deze wil ik als tevens aandachts-hoer zijnde, alle mensen die bot gevangen hebben bij i. vriendelijk doorverwijzen naar mijn eigenste blog. 700 mensen per dag is niet slecht en als u iets interessants te vertellen hebt (of genoeg wil bieden) dan valt over alles te praten.
Leve de commerce!.
Hm. Mijn team chimpansees zit al klaar om die links te beklikken. Jeuj!
Betalen voor reclame terwijl er zoveel manieren zijn om gratis reclame te maken…
Alhoewel, dan weet je tenminste vanwaar de interesse komt. Vorig weekend dacht ik dat de aandacht voor mijn boek wat aan het afzwakken was: gezakt naar 9 in de top 10 van Manning boeken en bijna uit de top 100.000 gedonderd bij Amazon.com (nee, mijn boek zal de nieuwe Harry Potter helaas niet van de eerste plaats verstoten).
Maar dan: plots weer in de top 10.000 bij Amazon (momenteel op 6779, een plaats waar ik heel content mee ben) en op 6 in de top 10 van Manning (net achter zwaar kanon Ajax in Action).
Meestal is er een direct verband tussen een artikel in een tijdschrift, een nieuwe review, een blogpost over het boek, en een stijging van de verkoop. Dit is de eerste keer dat ik een serieuze stijging zie, maar er de oorzaak niet van ken…
Zal me ook maar eens een doelgroep opzoeken … alhoewel, ben tevreden met mijn beperkt publiek … ik zal wel hard werken :p
Gratis reclame maken, dat doe je voor je het weet, of je denkt er over na. Voor evenementen, organisaties, en zo voort…over huishoudtoestellen zou ik géén gratis reclame maken, maar anderzijds is het ook geen product waar veel slechts over te vertellen valt. Ik hoop dat er interessant dingen tussen zitten, want ik ben dringend op zoek naar een wasmachine!
Net op tijd, wij gaan binnenkort eens uitkijken naar een vaatwas 🙂
Moh, ‘t zijn allemaal hollanders bij uw reclame, zouden die ook hier leveren? 😀