Wo-how.
Ik ben niet wat normale mensen zuinig plachten te noemen. Kwatongen zullen zelfs beweren dat ik een medium gat in mijn hand heb. Met de glimlach geef ik geld uit aan CDs en etentjes en films en uitgaan en beautyfarms en en en en.
Maarreuh. Overdrijven ze nu niet een beetje? 160 (honderd. zestig.) fucking euroots voor een combi-ticket voor Rock Werchter?
Voeg daarbij 17 euro voor de camping en vier dagen dure pintjes en vette happen: een mens zit dan al rap over de 300 euro.
Mijn medeleven gaat uit naar mensen met meerdere opgroeiende pubers.
Ik vind er alvast niet veel aan. Er zou al moeten iets enorm spectaculair afkomen om mij te doen kamperen.
hmm zelfs voor een dag is het te duur vind ik….
De vrije markt aan’t werk… Meer festivals, dus kunnen de groepen het zich permitteren meer te vragen.
En toch: 160 euro voor een plethora (ah, dat woord wou ik al lang eens gebruiken) aan groepen valt toch mee? Probeer maar eens naar een concert of 4 te gaan en je bent minstens evenveel kwijt…
Medeleven met ouders?
Ik heb altijd voor mijn ticket mogen sparen!
Kwestie van een lijstje te maken: Voor hoeveel groepen op Werchter zou je de prijs van een concertticket over hebben om ze te zien tijdens het jaar?
Ik zal zelf even de berekening maken (ik ga amper tot nooit naar concerten, maar laat ik dat nog even buiten beschouwing laten)
Muse, Pearl Jam, Bloc Party voor hetgeen al bekend is. Reken daar nog een paar Belgische groepen die ik ook op Boomtown kan zien tijdens de Gentse Feesten en een paar die er nog niet bijstaan.
Stel dus 8 groepen waar ik voor zou buiten komen. Dat komt op 20 euro per groep. Hmmm, mjah. Dan liever 8 keer tijdens het jaar 20 euro betalen voor een warme zaal.
Ik vind het ook te duur. Ik ging misschien gaan, maar dit is te duur voor mij. 🙂
Ik vind Werchter al heel lang veel te duur en daarom ga ik de laatste jaren ook niet meer. Ik kan het gewoon niet betalen, al komen er veel groepen die ik doodgraag wil zien.
Democratisering is bullshit geworden. ‘Markt’ en ‘vrij’ zijn de hippe woorden en dat is de reden waarom Rock Werchter niet langer democratisch is. Jammer.
Het is duur geworden, maar De Schuur zal aan mij zijn centen wel verdienen… Dit jaar toch nog.
Wij gaan steeds met een grote bende. Voor de werkenden valt het duurdere ticket al bij al nog mee, maar voor de studenten: amaai! Iedereen gaat zich nu inzetten om enkele gratis tickets te bemachtigen en te verdelen over de studenten.
Indien hij vriendelijk zou bedanken voor Metallica, zou de prijs van het ticket dan lager zijn??
En btw, wat hebben die afzetters van de camping als excuus voor die 2 euro extra? De koeien vragen meer om hun weide af te staan? Of gaan ze dit jaar eens een deftig aantal kraantjes met drinkbaar water op de camping zetten? Is het douchen gratis dit jaar??
wat zou helpen om de prijzen te drukken, is minder illegaal downloaden, zodat groepen niet verplicht zijn om waanzinnige gages te vragen. De Schuer is geen heilige, maar hij heeft gelijk als hij zegt dat Werchter in vergelijking met het buitenland goedkoper is. En je HOEFT ook niet naar Werchter he. Cactus, Dour, Boomtown, Feest in het Park en Leffingeleuren bieden vaak spannender programma’s
Steek het nu aub niet op het downloaden, de muziekindustrie en al hun lobby-apperaten steken zich hier al voldoende achter weg…
Trouwens hebben die pipo\’s momenteel de grootste omzet ooit, overal wordt muziek in je strot geramd, CD\’s, i-tunes, ring-tones, enz… Dan nog maar gezwegen over het oneindige aantal players, … Het grote probleem is dat de muziekindustrie en eveneens alle concertorganisaties eigendom zijn van Amerikaanse Multinationals. Deze hebben maar één doel, dat is zo snel mogelijk zoveel mogelijk te verdienen op de rug van een ander (liefst zonder zelf iets te moeten doen). Eens de koe is leeggemolken verkopen ze deze weer, dus van langetermijnvisie is zeker geen sprake.
Wel is het zo dat schueremans niet anders kan, want als hij niet in het verhaal meegaat heeft hij geen enkele groep meer daar deze zich om financiele redenen aan dergelijke organisaties verbinden (de meeste zijn wederom amerikanen hé, $$$). Btw als metallica teveel vraagt, vraag hen dan gewoon niet, als de vraag daalt, de prijs ook …
Het meest zielig is het voor alle jeugdbewegingen/verenigingen welke zich daar uit de naad staan te werken achter een of andere toog voor een hongerloon en een hamburger.
“Mijn medeleven gaat uit naar mensen met meerdere opgroeiende pubers.”
Tegenwoordig moeten de meeste opgroeiende pubers dat zelf betalen, dus niks medelijden, of ‘t is met de pubers zelf 😉
“Ik vind er alvast niet veel aan. Er zou al moeten iets enorm spectaculair afkomen om mij te doen kamperen.”
Iets zoals ik bijvoorbeeld? ^^
Oh, get a room.
Dat ze eens hun 4 dagen terug naar 1 dag brengen, met énkel headliners. En dan mogen ze van mij zelfs 100 euro voor 1 dag vragen. Of dat ze toch tenminste de groepen met “dezelfde” fans op één dag centreren, dat mensen niet verplicht worden om een combi te kopen, terwijl ze eigenlijk maar 3 bands per dag willen zien.
‘k Herinner me een interessant interview in De Morgen, maar ik weet eigenlijk al niet eens meer wie de geïnterviewden waren. Daar werd gesteld dat de reden van de stijgende toegangsprijzen voor festivals voornamelijk ligt bij de democratisering van het festivalgebeuren zélf in andere delen van de wereld van Noord- en West-Europa zelf. Vroeger was het simpel: Europa had tonnen festivals, de VS hadden Lolapallooza (en dat was nog alleen met vrouwen ook, toendertijd), en de rest van de wereld had enkel wat optredens in zaal.
Ondertussen steken de festivals overal de kop op, waardoor de groepen zelf (o.a. onder impuls van de in elkaar stuikende CD-verkoop) hun inkomsten voornamelijk uit hun optredens gaan halen. En ze hebben het maar uit te kiezen. Daarnaast zijn dz shows zelf ook ietwat duurder geworden. In plaats van een stuk of wat standaard-spots, heeft elke groep nu wel een lichtshow, een ferme achtergrond, een paar ton vuurwerk en/of bewegende onderdelen. Daarbij horen ondertussen natuurlijk wat extra roadies.
En zie…een top-act op Werchter zou tegenwoordig meer dan 1 miljoen euro kosten (slik!).
Dus… proficiat aan de Schuer dat hij de prijzen al bij al nog relatief goedkoop weet te houden, en dat voor een festival dat al een paar jaar tot de beste drie ter wereld wordt gerekend.
Los daarvan ga ik evenmin, of het moest zijn dat R.E.M. zich gaat vertonen 🙂