De prutsers van Versatel.
Deze ochtend kreeg ik een telefoontje op het werk van Lief, om te zeggen dat tinternet zeer traag was. Hij kon zijn gmail niet laden en wat nog erger was: ook zijn statistieken deden het niet. Lief heeft de laatste dagen een lichte obsessie opgevat ivm. de statistieken van zijn weblog (opeens van 30 lezers naar 230, hij was er zo verbaasd over dat hij nu ieder uur moet kijken hoeveel mensen en nu al zijn geweest.). Ik heb met een kwinkslag geantwoord dat het beter zou zijn “als hij stopte met vuile filmkes downloaden” en dat ik er vanmiddag eens zou kijken.
Vanmiddag om 13h bleek gmail nog steeds niet bereikbaar. Net als Belstat, alle blogspot-blogs en mappy.be. Even nagevraagd bij Michel of hij wel op gmail kon (bij google zijn het soms ook prutsers) en dan: bellen naar de Versatel-helpdesk.
De jongen aan de andere kant van de lijn meldde mij doodleuk dat hij “had horen waaien dat er problemen zijn” en vervolgde “Maar er zijn niet genoeg klachten om er werk van te maken. Het zal wel overgaan.”
“Excuseer?”, denk ik dan. Het is niet omdat er *maar* vijf mensen bellen dat jullie problemen veroorzaakt door *jullie* netwerk gewoon kunnen negeren. Ik heb het internet nodig voor mijn werk. En daarbij, ik betaal ervoor dus ik verwacht dat het werkt. en als het niet werkt, wat kan gebeuren, dan verwacht ik dat jullie zoeken naar een oplossing. Bende prutsers.
De jongeman verzekerde mij vervolgens dat als er nog een beetje meer klachten kwamen er een nota zou komen en dan zouden ze zoeken waaraan het ligt, dat probleem.
Allez bon. Wij een beetje geposeerd voor een fotograaf van de Knack (daarover later meer), een beetje gelezen, een terras gaan doen en nu om half vijf: nieuwe poging.
Juij! gmail werkt!
Twee minuten laten: zucht, gmail is weer kapot.
Nieuw telefoontje naar versatel.
i.: dag, ik had vanmiddag al gebeld om te zeggen dat er problemen zijn met de internetverbinding.
jongen: ah ja, we weten ervan.
i.: ah zo, en zoekt men naar een oplossing?
jongen: dat mag ik hopen ja
i.: Pardon?
jongen: allez, ik bedoel: men werkt er hard aan en het zal in de loop van opgelost zijn.
i.: in de loop van wat?
jongen: awel euh, in de loop van é.
i.: jammaar, in de loop van de avond? In de loop van de week? in de loop van de maand?
jongen: euhm. dat weet ik niet. Maar het zal wel in orde komen.
i.: dat zeiden ze vanmiddag ook al.
jongen: vanmiddag was er geen probleem, toch?
i.: jawel, maar er waren niet genoeg klachten.
jongen: ach zo. nu dus wel é. Het is nationaal en alles is traag en er zijn veel sites die niet kunnen geladen worden.
i.: spannend.
jongen: ja, maar het komt allemaal in orde.
*zucht*
Ik heb ondertussen mijn abonnement opgezegd en ik ben aan het aftellen tot begin april, want dan schakelen wij over naar een echte ISP. Olé olé.
Psst, Dommel! Dommel! 🙂
Mijn vriendin heeft thuis ook versatel, de helft van de tijd krijg je dan te horen “dat het wel overgaat”.
adsl buiten, kabel pakken!
kabel in centrum gent is niet goed…veel te traag!
Psst *again*, Dommel! 😛
Ik ga eerlijk zijn: ik betrouw die nieuwe firma’s voor geen haar meer.
bijvoorbeeld: wat als ik binnen een paar maand verhuis? Hoeveel kost me dat bij Dommel? (bij versatel: 75 euroots. bij belgacom: niks). hoe dikwijls valt dommel plat? en hoe is de support?
Kom gerust eens met uw portable in mijn keuken zitten. Telenet in onze buurt is hoegenaamd niet traag.
Ik betrouw dat boelke niet, zeg ik u. hoe vaak ben jij op woensdagnamiddag aan het surfen bijvoorbeeld? Als al die pubers aan het gamen zijn?
Het feit dat ik qua snelheid zou afhankelijk zijn van de onnozeliteiten van andere mensen, dat principe staat mij niet aan.
Uhm, i., tegenwoordig merk je dat op kabel niet meer zo erg als iemand in de buurt iets zwaars doet. Dat is met de loop der jaren een beetje veranderd denk ik. Ennehm, hoeveel het zou kosten bij Dommel om te verhuizen weet ik niet, je kan altijd eens een mailtje sturen met de vraag.
De support is goed, erg vriendelijk aan de telefoon en ze kunnen je ook daadwerkelijk helpen. De installatie moet je echter zelf wel doen, maar als de modem enzo van Versatel nog op zijn plaats staat is het enkel een kwestie van login en pass veranderen.
Sinds ik bij Dommel zit, is er nog niets platgevallen. Dommel zit op turboline, dezelfde adsl lijn waar Belgacom op zit. Dommel huurt deze gewoon af van Belgacom.
Alle Versatels, Scarlet….. hangen te veel af van Belgacom.
Ja maar als je internet bijna gratis wil, dan moet je niet te veel verwachten, als er problemen opduiken…
Telenet rules. Draadloos. Vlotjes. Snel. Waarom lastig doen als ‘t zo simpel kan?
Omdat Telenet en Belgacom zuigen op gebied van datalimiet. 😛 Hoeray voor Dommel, 50GB! 😛
Ik heb Versatel ook opgezegd. Ik moet alleen nog wachten tot februari 2007 tot ik van die prutsers af ben. Grrr.
Dommel: daar heb ik nog een paar sites bij gehost en zeer gelukkig geweest de dag dat ik daar van af was. Veel aan de helpdesk gehangen.
Telenet wordt het sowieso niet, ik hou niet zo van de manier waarop zij met hun klanten omgaan. En al wat te veel klachtenbrieven gelezen. Dan maar Belgacom!
bij mij wordt het ook belgacom. ik ben misschien te cynisch geworden, maar ik geloof niet meer in “meer voor minder geld”. Ouderwets kind, ik.
Als je écht veilig wilt spelen, neem je natuurlijk een bedrijf die een monopoliepositie beheert. Belgacom zal alles zelf komen installeren.
Telenet helpdesk = verschrikkelijk.
Wat is een goede ISP dan? Of bestaan die niet?
De definitie van een goede ISP is:
– een FUP of geen datalimiet
– stabiel
– snelheid niet te vergeten
– goeie support
– vriendelijkheid
En zulke ISP’s vind je enkel en alleen maar in het buitenland. 😛
Ik ben ontzettend content van Belgacom. Bij verhuis van Brussel naar Gent geen frank moeten betalen en heb ik zelfs geen dag moeten wachten op mijn verbinding, gewoon afspreken met een technieker die alles kwam installeren (gratis!) en klaar! En toen ze me vroegen om een jaarlang gratis ‘testgezin’ te worden voor Belgacom TV heb ik metéén toegehapt, en metéén de ‘kabel’ buitengesmeten, ha! Ondertussen ben ik al zes jaar klant, ik kan me niet herinneren wanneer de lijn ooit platgelegen heeft. Jah-ok, je surft minder snel als je tegelijk naar tv zit te kijken – een paar milliseconden ofzo, nooit verstaan waar al die zever goed voor was: tenzij je 2 films tegelijk wil zien. (?) Duur? Ja. Maar – na twee jaar kreeg ik een schitterende korting als ik maar beloofde om klant te blijven en dit jaar heb ik zelfs een korting van 2 maanden gekregen – als ‘trouwe klant. Dwz zeggen: deel Uw jaarkosten door twaalf = 33.3 Euro maand, internet + tv (huur van de decoder niet inbegrepen). Dan is Belgacom goedkoper dan de concurrentie. (Eh neen, ik werk niet bij Belgacom.)
Ik heb ook niks tegen Belgacom en ben bij de vader ook klant. Ook ADSL Go met Belgacom TV.
“surft minder snel als je tegelijk naar tv zit te kijken – een paar milliseconden ofzo” Je gaat van 4Mpbs naar iets van 0.5 Mpbs ofzo. Toch wel een redelijk verschil, en ik voel dat wel tijdens het surfen.
@Beau. Klopt. Is ook een groot verschil vooral als je wil on-line gamen (of rap vuile filmkes wil downen). Vermits ik niet game (en al de filmkes al gezien heb) maakt het voor mij niet veel uit dat verschil. Waar ik wél graag mijn geld aan wil geven is het feit dat ik mijn lijn niet ‘kwijt ben’ op momenten dat ik een dringende mail verwacht of wil versturen. Daarin hebben ze me bij Belgacom nog niet mee (hout vasthouden) in de steek gelaten.
Vroeger hier ook in het centrum vand stad veel ADSL problemen gehad, nu sinds een paar jaar zorgenloos via telenet. Zit echt hartje stad en surf tegen 18 a 20 Mbit. Snel toch. Pluk je de kabel er af en je gaat draadloos dan zakt de snelheid enorm, maar ja dat is bij iedereen zo ook adsl.
@ Huug: Van onstabiliteit bij Belgacom heb ik nog geen klachten gehad. Bij Dommel toch al 1x uitgelogd geweest, wou niet meer inloggen. Toen heb ik naar de helpdesk gebeld, die vond het probleem ook niet, en tijdens dat gesprek logde mijn verbinding weer in. 🙂
Bah !
versatel zuigt,
ik kan amper mijn sites nog openkrijgen
ik heb de snelheid van een oude 54 modem?!
ik hoop dat ze hier een oplossing voor vinden !
Versatel, Tele2, Vuurwerk of onder welke naam ze ook opereren, zijn niet alleen in Belgie verschrikkelijk slecht. In Nederland is het nog erger. Mijn advies: blijf ver weg van Versatel, Tele2 of Vuurwerk! Al zou het de laatste provider op aarde zijn, neem er nooit een abonnement!