Over het grote donkere gat en hoe ik mij *toch* een klein beetje druk maakte.
Ge zijt allemaal ongelooflijk lief, weet ge dat? De laatste week kreeg ik telefoons, berichtjes en een massa mailkes om te vragen waar kerygma was gebleven. Ik ben daar helemaal van aangedaan, hoe mijn virtueel erf blijkbaar gemist wordt. Zo aangedaan zelfs dat ik besloot om heel binnenkort het hele bloggebeuren eens Wat Ernstiger Te Nemen. (Ernstiger heeft altijd hoofdletters in mijn hoofd, sorry)
Binnenkort dus, maar nu ben ik vooral bezig met de wederopbouw van wat verwoest was door mijn voormalige hostingbedrijf. Laten we zeggen dat de doelstelling is: tegen dat ik tien jaar bezig ben, zal ik mijn leven beteren. Stay tuned.
Maar voorlopig zijn we terug. Schilderbuurman Thomas Roose voorzag mij, om dat te vieren, van een nieuwe header, een schilderij dat hij maakte geïnspireerd op de vorige madam. Ik ben mega vereerd, ziet dat van hier.
Verder zit er een massa posts in mijn hoofd. Ik kreeg een leuk cadeau, ik heb een tombola te doen en ik moet u nog zo veel vertellen zeg.
Maar u vraagt zich natuurlijk vooral af waar dit blog eigenlijk was gebleven. En meteen ook de site van mijn lief, Marie haar blog en de site van mijn reizende neef en zijn madam.
Wel, ik heb mij dat ook meer dan een week afgevraagd. Het is ook de vraag die ik meermaals, met variërend virtueel stemvolume en toenemende irritatie, heb gesteld aan de mensen van Dreamhost, waar ik sinds 2005 een stukje server huurde. Ik kan daar kort over zijn: ik weet het nog steeds niet. En ik betwijfel of zij het zelf weten, eigenlijk.
Of zoals ze het zelf zeggen op hun systeem:
“Unfortunately, the state of the backup server is degraded to an extent that we won’t be able to see much improvement during the restore process. We are restoring your data as quickly as possible while avoiding additional stress to the server itself, to avoid more critical service interruption. We are also looking into alternate options to continue the restore on a more stable ground.”
Intermezzo in het Engels.
Dear Dreamhost. You screwed up. Big time. I’m writing in this post about how you managed to make me so angry that I migrated my sites to a new hosting company. I am not writing the entire post in English, because I’ve invested enough of my time in this matter already. You could however use google translate if you would want to read what I have to say. This site is written in Dutch. Every word Google doesn’t recognize is most likely an insult in which I call you very ugly names.
Dreamhost, dat is eigenlijk zo’n beetje denaldi van de hostingbedrijven, we moeten daar eerlijk in zijn. Ongelooflijk goedkoop: voor 190$ had ik twee jaar onbeperkte opslag, onbeperkte trafiek en zo veel domeinen en mailboxen als ik maar kon bedenken. Ik weet het, voor dat geld kunt ge niet sukkelen, maar de support was nooit om over naar huis te schrijven, stabiel was het systeem niet en bij momenten waren onze sites tergend traag. Ik heb dat altijd wat weggewuifd met “Ah, het is een goedkoop systeem”, maar eens alles plots verdwenen blijkt te zijn, zonder verwittiging en ge dagenlang aan het lijntje wordt gehouden met “We zijn er superhard aan bezig, maar er zijn wat probleempjes. Sorrysorrysorry.”, dan vervloekt ge uzelf voor uw gierigheid.
Bovendien was ik volkomen gegijzeld, want ik had geen lokale backups, dus ik moest wachten tot zij de boel weer een beetje aan de praat kregen om betrouwbare data te verkrijgen.
Na een dag of vijf dezelfde antwoorden op mijn mails, die ondertussen onderwerpen als “Seriously, dreamhost?” hadden en waarin ik mijn beste scheldproza-Engels al eens durfde bovenhalen had ik het gehad. En ik zocht andere hosting. En nam het risico van een onvolledige backup.
Tim, die u misschien kent van “Cynisch malcontent is mijn default houding” op twitter, die had een aanrader en ik volgde hem blindelings. Want mensen die a) iets van de computers kennen en b) moeilijk tevreden zijn, die moogt ge meestal blindelings vertrouwen in dit soort shizzle.
En zo zit ik nu bij A Small Orange. Ze hebben een mooie site en al de blogs zijn nu heerlijk snel, wat ook jullie zouden moeten merken.
Ze zijn dubbel zo duur, dat wel. Maar hun support is top: ik heb het even gecheckt en ik heb hen de laatste dagen 56 mails gestuurd. Elke vraag was binnen de 20 minuten beantwoord, dag en nacht. Ik ben daar eerlijk gezegd redelijk zwaar van onder de indruk. Als dreamhost denaldi is, voelt dit voorlopig een beetje als De Aula. Of dat duur winkelke met die lekkere kaas in de Brabantdam.
Enfin. Alles zou goed moeten komen nu. En wie weet heb ik binnenkort ook mijn iPhone terug. Dat zou nogal eens iets zijn.
Wat een ongelooflijk mooie header!
Glad to have you back!
Oef, je bent er weer! En de header is waanzinnig mooi! Hij overruled elk autistisch kantje in mij dat het normaal gezien niet zo heeft voor verandering. Deze verandering is de max.
Leuk je terug te vinden. En ja : ik werd ook al een beetje ongerust…
oh. koeka. M. maakt morgen een tekening voor H. om ja te zeggen op de uitnodiging. Ze is ziek geweest, anders was het vast al eerder.
Pretty layout!
Super dat je terug bent! Vind die header meer dan geslaagd!
En deze keer toch vooral regelmatig backups maken.
header beter dan de vorige vind ik.
ben blij dat ge terug zijt.
x
Ik kan alleen maar heel opgelucht zuchten want ik heb uw virtueel erf absoluut gemist. Had het hier niet van ziekenboeg geweest, ik had u ook gemaild 🙂
Wijs dat ge terug zijt. Deze lay-out gedraagt zich trouwens veel beter op mijn kleine mobiele scherm.
WordPress heeft mooie volautomatieke backup-plugins (vb WordPress database backup) die helemaal vanzelf wekelijks een backup naar je mailbox sturen. 1 keer configureren en ge moet er nooit meer naar omzien. Een gerief!
he he blij dat je terugbent. en wat een comeback!
Keigoed en heel mooi!!!
Blij dat die mooie zin blijven staan is 🙂
Joepie, you’re back! En inderdaad, het gaat snel.
Zal u leren om iets in de united states te hosten…
ik ben zoooooooooooo blij dat je terug bent…..
We kunnen weer meelezen! Jeej!
Na zeven jaar ook dreamhost, en de laatste maanden amper een uptime van 96% (als de site al beschikbaar was, wel oertraag) was het voor me ook tijd om rond te kijken. De BlackFriday promotie en je blogposting, deed me ook bij A Small Orange belanden.
ik had verdorie beter zo van die promo-codes uitgedeeld… 🙂
Ben je tevreden, ondertussen?
Promo codes waren niet nodig. 🙂 Met Black Friday & Cyber Monday gaven ze op alle accounts 50% korting, beter kon niet wezen….
Alvast met eerste overgezet domain dik tevreden op performantie vlak, control panel is iets minder “gelikt” maar heeft vergelijkbare functionaliteiten.