Het was onvermijdelijk dat ik er eentje moest kopen, toen ik die mooie rij ganic water zag staan bij de broodjeszaak. Eén, ik ben grote fan van vitamientjeswater, met zeer gelijkaardige flesjes. Twee, ganic water heeft niet van die snoepkleurtjes, wat goed is voor de gezondheidsillusie die ik zwaar koester nu de dagen korter worden. Drie, er stond een bordje “nieuw” bij, en dat is genoeg reden om iets te kopen tegenwoordig.
Ik ben een namelijk sucker als het op NIEUWNIEUWNIEUW-marketing aankomt. Steek iets in een nieuwe verpakking, maak een nieuw smaakje van een bestaand product, of breng gewoon iets nieuws uit: veel kans dat ik het bij mijn volgende supermarktbezoek in mijn winkelkar gooi. Die witte chocolade-twixen? Maxipack in onze koekenkast te vinden. Die nieuwe WC-blokjes met applicator? Got them. Weet alleen nog niet goed hoe het werkt, maar dat komt nog wel. Vanish heeft een nieuwe formule? Ik koop het, ook al gebruiken we dat niet, Vanish.
Maar enfin, Ganic Water dus, meer bepaald Pomelo Wake-up n°9. 2 euro 45, alstublieft. Voor dat geld kreeg ik er wel een slogan bij: your skin has two beauty wishes. Less sun and more water.
Onderzoek van het label leerde: nul calorieën, nul gr vet, nul gr proteïnen. En ik wil daar zelf tot slot even aan toevoegen: nul smaak. Want, lieve vrienden, Ganic water is helemaal geen limonade. Het is water. In een mooi fleske, maar wel nog steeds gewoon water. Heel in de verte, met veel moeite, is een kleine hint van citrus terug te vinden, maar u zult echt goed moeten zoeken.
Behalve als u het flesje een halve dag laat staan, uit de frigo. Dan smaakt en ruikt het naar fruitpap de ochtend nadien. U weet wel: van die fruitpap die de vorige dag op het aanrecht is blijven rondslingeren omdat u te lui was om het kommetje in de vaatwas te pleuren.
Fruitpapwater. De 2 euro 45 meer dan waard.