mediagedoe

mediagedoe

Het waarom.

Als er één moment is dat u als voetbal-leek een keertje op het WK zou moeten afstemmen, dan is het wel nu direct, om 21h voor de wedstrijd brazilië – kroatië. Echte kenners zouden dit misschien tegenspreken, maar ik denk dat het een mooie match wordt en wel om volgende redenen.
1. Brazilië is regerend kampioen en wordt getipt om zichzelf op te volgen.
2. Kroatië kwam als winnaar in zijn groep uit de kwalificatie. In dezelfde groep zat ook Zweden, bijvoorbeeld.
3. Er spelen veel mannen uit de Belgische competitie mee met Kroatië
4. Mijn lief komt niet meer bij van het lachen bij het horen van de naam “kaka”.
5. Brazilië staat garant voor zeer mooi voetbal.
6. Ronaldinho, Ronaldo, Kaka, Emerson en Adriano. Meer moet dat niet zijn, meneer.

Allez hop, allemaal kijken!


Update na 43 minuten. één- nul voor Brasil. Kaka heeft gescoord.

mediagedoe

Lief en Urbanus.

1. ik was uiterst zenuwachtig
2. ik vond het wreed goed, maar ik ben niet echt de objectiefste van den hoop
3. het gedoe met de blauwe hemdjes is nog steeds niet over
4. Staf (1,5jaar oud en petekind van lief) was allerschattigst toen hij iedere keer opnieuw tijdens de interviews wees naar de televisie en vragend zei “Enk?” en dan naar Lief keek, wees en dezelfde “Enk?” uitbracht.
5. Urbanus was zich ook aan het amuseren, kreeg ik de indruk. Dat vond ik best fijn om zien.

Ja! mediagedoe

Niet toevallig.

Lief komt zondag op de lichtbak. Meer nog: het is voor echt, niet eens toevallig. Niet voor een straatinterview dus of omdat hij een mening heeft over iets. En ook niet omdat hij bij de koers toevallig in beeld stond.
Neen neen, hij komt op televisie met zijn grootste talentje: onnozelheid verkopen.

Nu zondag, In de Ban Van Urbanus, om 20.15h op één. Ik zal het vandeweek nog wel eens zeggen, ongetwijfeld, maar het moest er nu al even uit.
U kent dat wel. Trots op mijn kiekske en al.

Trailer.

mediagedoe

Mijn mediaprofiel.

huhuh. verbazingwekkend accuraat, om eerlijk te zijn…


Prikkels & Avontuur

Het leven is voor jou een grote ontdekkingsreis. Je bent steeds op zoek naar uitdagingen en nieuwe dingen. Dat zie je ook aan de manier waarop je tv kijkt: programma\’s als De Parelvissers en The Office stimuleren je geest.

En je zin voor avontuur wordt aangewakkerd door Peking Express en Expeditie Robinson. Je houdt van vernieuwende televisie: je gaat bewust op zoek naar programma\’s die de grenzen van het medium aftasten en verleggen, ongeacht op welke zender ze getoond worden.

Die grenzen verleg je zelf ook op internet: je kickt op games waarbij je mentaal gigantisch wordt uitgedaagd. Je hebt een weblog (of je wil er zo snel mogelijk één) waar je je eigen filmpjes, foto\’s en muziek op zet.

Je wil voortdurend gestimuleerd worden en bent gewend om te chatten met je MP3-speler in je oren en een half oog op de tv gericht.

Van slechts één ding tegelijk doen ga je geeuwen. Je brengt uren door op het internet: je haalt je nieuws op internet, doet je boodschappen op internet, maakt vrienden op internet en telefoneert via internet.

Maar bovenal wil je gewoon je eigen ding doen en een uniek leven leiden.

Kortom:

* 10% van de mediabehoeften valt onder deze groep.
* Opvallend is dat meer vrouwen dan mannen deze behoefte hebben.
* Deze behoefte wordt vooral ingevuld door internet en digitale tv.
* Studio Brussel is de favoriete zender.

Doe zelf de test.

mediagedoe

Jan en Bart.

Ik vind
(a) dat we al genoeg Bart Peeters hebben gezien op de lichtbak, ondertussen.
(b) jan een slokje water moet drinken, want zijn stem is een beetje smekkerig en plakkerig. Dat is vies en ik erger mij daaraan.

Laten we duidelijk zijn dat het antwoord op vraag 3 “Waarop betrap je jezelf het vaakst voor televisie?” in mijn geval b is: “Jezelf kwaad maken tegen iemand op televisie”